سرخط خبرها

شهروندان برای بهره‌مندی از پارکینگ مجد با شرکت الیت هماهنگ کنند

  • کد خبر: ۵۸۸۵
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
شهروندان برای بهره‌مندی از پارکینگ مجد با شرکت الیت هماهنگ کنند
گزارشی از بررسی کمبود همیشگی جای پارک در بازار کفش عامل

عطار - «پارک = پنچری» روی اغلب در منازلی که در کوچه‌های فرعی حوالی حرعاملی 32 هستند این عبارت را با ادبیات متفاوتی نوشته‌اند. گاهی این عبارت به شکل خشن‌تری نوشته شده «پارک = درگیری» و گاه تلطیف شده و محترمانه‌تر مطرح می‌شود« لطفا مقابل پل پارک نفرمایید». ادبیات پارک پنچری در این محل برای خودش عالمی دارد و هر کسی هر قدر که برش دارد در این وادی تاخته است. خواندن نمونه‌های متفاوتی از مفهوم این پارک و پنچری ما را می‌رساند به عامل بروز این وضعیت در خیابان حرعاملی 32 که همان بازار کفش است. برخی اهالی ساکن در این محله می‌گویند از خشونتی که برای به دست آوردن جای پارک در این محله شاهد هستند، خسته شده‌اند و می‌خواهند مانند اهالی کوچه‌‌پس‌کوچه‌های دیگر این شهر دردشان این نباشد که کودکشان هر چند روز دعوا و درگیری لفظی و بددهانی افراد به یکدیگر را شاهد باشد.
صلاحی، یکی از شهروندان ساکن این خیابان، می‌گوید: من در یکی از فرعی‌های حوالی خیابان کفش سکونت دارم و به دلیل شغلم که دو شیفت هست روزی چهار مرتبه از این خیابان عبور می‌کنم. روزی نیست که من در این خیابان مشاجره و دعوا و دشنام آدم‌ها سر جای پارک را نبینم.
این شهروند یادآور می‌شود: چرا شهرداری فکری برای ما نمی‌کند. از جنگ اعصاب با خاطیان پارکی خسته شدیم . هر بار مقابل در پارکینگ منزلمان یکی پارک می‌کند و خودمان با وجود داشتن پارکینگ در کوچه‌های حوالی منزلمان سرگردان جای پارک می‌شویم.

 

غیر مجاز‌ها بروند
یکی از کسبه این خیابان می‌گوید: در این خیابان کارگاه‌های بسیاری هستند که مجوز ندارند. هر کدام از این کارگاه‌ها کلی کارگر دارند که هر کدام ماشین‌های خود را می‌آورند و اغلب آن‌ها چون اول خروس‌خوان کارشان را آغاز می‌کنند دیگر جای پارکی برای کسبه و شهروندان نمی‌گذارند. این خیابان شده است محل تخلیه عصبانیت آدم‌ها. هرکسی که دردی دارد می‌آید و سر جای پارک دعوایی می‌کند و می‌رود.
شریف‌زاده می‌افزاید: خیلی از اهالی به تنگ آمده‌اند و برای آن معضل حاضر هستند خانه‌شانه را به مستأجر بدهند و راهشان را به سمت محله‌ای دورتر کج کنند. زندگی در این محله پر تنش اعصاب برای ما نگذاشته است.
وی ادامه می‌دهد: اینجا فقط در ساعت‌های معدودی از شبانه‌روز مثل زمان خوابمان و صبح تا ساعت 9 و از ساعت یک تا 4 آرامش داریم و در ساعت‌های دیگر روز آش‌ همان آش است و کاسه همین.

 

اختصاص پارکینگ مجد با تخفیف به کسبه
مؤمنی از نماینده‌های شورای اجتماعی محله عامل نیز می‌گوید: بارها این مسئله را با آقای محمد‌زاده، دبیر شورا، مطرح کرده‌ام و خواسته‌ام معضل را به مسئولان مربوط منتقل کنند اما هنوز هیچ بازتابی به من اعلام نشده است.
این نماینده مردم محله عامل با اشاره به اینکه حاضر است هر اقدامی انجام دهد که این وضعیت حل شود، اشاره می‌کند: اگر شهرداری امکان استفاده از پارکینگ پروژه مجد را که اغلب استفاده‌ای از آن نمی‌شود برای کسبه این خیابان در دسترس قرار دهد، بسیاری از مشکلات اهالی حوالی این کوچه حل خواهد شد.
وی توضیح می‌دهد: مردم ما چیز زیادی نمی‌خواهند. شاید این اقدام در کنار اجرای الیت در جای پارک‌های خیابان حرعاملی 32 سبب شود بار پارک از روی دوش این خیابان و فرعی‌های اطراف آن تا حدودی برداشته شود.
مؤمنی می‌افزاید: در کوچه‌ای که ما ساکن هستیم 26 خانوار ساکن هستند و در کل 7 جای پارک وجود دارد و اغلب اوقات همین تعداد جای پارک هم از سوی مشتری‌های این بازار یا کاسبان و یا کارگران کارگاه‌ها اشغال می‌شود.

 

مدیریت پارکینگ مجد با شرکت الیت است 
رئیس اداره ترافیک منطقه در پاسخ به این درخواست می‌گوید: اجرای طرح الیت نیازمند مطرح شدن آن در شورای همتاست که شهروندان می‌‌توانند درخواست خود را به سازمان حمل و نقل و ترافیک یا شرکت ترافیک هوشمند الیت ارسال کنند تا نسبت به بررسی و طرح در مراجع مربوط اقدام شود.
حامد رحمانی با اشاره به اینکه در پروژه مجد امکان استفاده رایگان وجود ندارد، توضیح می‌دهد: شهروندی که از خودرو شخصی استفاده می‌کند به دلیل ایجاد ناهنجاری‌های صوتی و افزایش آلاینده‌های زیست محیطی به شهروندان باید بهایی بپردازد و تفاوتی با شهروندی که از حمل و نقل همگانی استفاده می‌کند داشته باشد.
وی درباره بهره‌مندی شهروندان از پارکینگ پروژه مجد می‌افزاید: با توجه به اینکه مدیریت کلیه پارکینگ‌های عمومی شهر از سوی شرکت الیت انجام می‌شود که پارکینگ مجد نیز از این قائده مستثنا نیست.
این مسئول یادآور می‌شود: اکنون کارمندان شهرداری هزینه استفاده از پارکینگ‌های شهر را پرداخت می‌کنند و از این لحاظ همسان با دیگر شهروندان هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->